رضایت به داشته های دنیا =  آخرتی آباد

️در ادامه مباحث بخش گذشته باید به این نکته اشاره کنیم که؛ انسانهایی که در زندگی مشترک خود به انتهای خط می رسند و تصمیم به جدایی می گیرند؛ اگر!!!  تنها دو مهارت را بیاموزند و برای یادگیری این مهارتها وقت بگذارند مطمئنا دیگر مشکل حل نشدنی در زندگیشان وجود نخواهد داشت

️ این دو مهارت عبارتست از :

۱- مهارت جنسی    ۲- مهارت عاطفی 

️ که متأسفانه بسیاری از افراد به بهانه های مختلف از جمله نداشتن وقت از آموختن این تخصصها سر باز می زنند ، زیرا به دنبال دنیا و کمالات آن می باشند ؛؛؛ بدون اینکه بدانند لازمه یک زندگی شاد ابدی یادگیری و صرف وقت می باشد .

این نکته که امام می فرمایند: کلید همه بدیها دو چیز است : یکی تنبلی و دیگری بیحوصلگی‼️ 

 این نکته حائز اهمیتی است؛ زیرا انسانها اکثر اوقات برای رسیدن به کمالات معنوی و عاطفی، اظهار بی حوصلگی و تنبلی می کنند وحاضر نمی باشند برای معنویاتشان زمانی را اختصاص دهند...

 اما!!! برای لذتهای دنیایی و مادی تمام وقت و عمر خود را صرف می کنند ؛ 

️آیا اینان از خود و خداوند، انتظار خوشبختی و سعادت ابدی را دارند ؟؟؟

به عنوان مثال *بیماری وسواس*  جهنمی است که بسیاری از خانمها را دچار خود کرده است ، این بیماری سبب می شود که فرد نتواند زمانی را برای مسائل فکری، معنوی و عاطفی خود قرار دهد .️

انسانها باید !!! برای رفع مشکلات مختلف در خانواده حتما  زمانی را برای  یادگیری  مهارتهای عاطفی و کلامی اختصاص دهند، که به طور قطع ،کسب این تخصصها  در روابط عاطفی اعضای خانواده تأثیر بسزایی خواهد داشت .

️ اما متأسفانه بسیاری از انسانها به دلیل برخوردار نبودن از قناعت به دنبال دنیا و زیباییهایش می روند و از بسیاری مسائل مهم آخرتی و حتی دنیایی محروم می شوند .

باید به این نکته توجه کرد‼️که یک میزانی از داشته ها برای خوشبخت بودن و خوشبخت ماندن انسان کافی است...

 درست است که نیاز اقتصادی جزء لاینفک زندگی همه انسانهاست ولیکن بسیاری از مشکلات خانواده ها با پول و مسائل مادی حل شدنی نیست ؛ لذا حضرت می فرمایند :

هرگز امکان ندارد کسی که واقعا راضی و قانع نباشد بتواند خود را بسازد .

 بسیاری از جدایی هایی که در سطح جامعه صورت می گیرد به این دلیل نیست که واقعا نمی شود آن زندگی را اصلاح کرد و یا اینکه زن و مرد همدیگر را دوست نمی دارند !!! بلکه دلیل اصلی این است که افراد غفلت کرده و حاضر نیستند برای کسب مهارتهای عاطفی و معنوی وقت بگذارند و زمانی هم که این مهارتها آموخته نشود مسائلی مانند مسائل اقتصادی بهانه ای می شود برای جدایی .

️ آموختن راهکارهای عاطفی؛ سبب دست یافتن انسان به ثروتهای عاطفی و معنوی می شود ، و او را از چنگ مشکلات اقتصادی می رهاند  و اگر هم زمانی به  مشکلات اقتصادی برخورد کند هرگز !!! به صفا و آرامش خانواده لطمه ای وارد نمی سازد .

آسمونی باشید

تهیه شده در مؤسسه منتظران منجی   montazer.ir