به نام خداوند بخشنده مهربان

  • طوفان و سیل در زمان حضرت نوح در سطح وسیعی به وسعت کره زمین واقع شده است به اعتقاد مسیحیان و بنا به انجیل این حادثه عظیم، برای تنبیه مردمان آن روزگار که دست به سرکشی زده بودند و به منظور نجات نوح پیامبر و پیروانش واقع شده بود. بررسی های زمین شناسی در نقاط مختلف دنیا نابود شدن و مرگهای دسته جمعی موجودات زنده را بر اثر حادثه ای غیر منتظره نشان می دهد برخی از این حوادث با زمان حضرت نوح همخوانی دارد.

  • وجود لایه های مخلوط فسیل شده حیواناتی چون، فیل ، پنگوئن ، ماهی ، درختان نخل و هزاران هزار گونه گیاهی جانوری تاییدی بر این واقعیت است. این سنگواره ها که بعضا در برگیرنده حیوانات مناطق گرمسیر با مناطق سردسیر (در کنار هم) هستند، نشان می دهند که با فرونشستن آب جانوران و گیاهان خارج شده در زیر رسوبات مانده و به فسیل تبدیل شده اند. امتزاجی عجیب از جانوران خشکی و دریا ،قاره و قطبی که مرگ آنی و دلخراش را روایت می‌کنند.
       

        پارک ملی کشتی نوح 

  • تاریخ در مورد محل به گل نشستن کشتی چه می گوید؟
  • داستان کشتی نوح از گذشته های دور مورد توجه اقوام مختلف بوده است. مورخان از  2000 سال پیش نقل کرده اند که توریست ها و مسافران کنجکاو بسیاری از قدیم این منطقه را در کوههای آرارات کشور ترکیه مورد بازدید قرار می دادند و گاهی تکه های کوچکی از آن به غنیمت برده می شد در تاریخ آمده است که حدود 800سال قبل از میلاد مسیح، آشوریان اقدام به ورود به کشتی کردند و موفق به ورود به طبقه سوم آن که در زیر زمین واقع شده بود شدند این نشان می دهد که اقوام مختلف در مورد موقعیت جغرافیایی کشتی متفقند.

  • تکنولوژی پیچیده در ساخت کشتی اینجا صحبت از ساخت یک قایق کوچک هشت نفره با ظرفیت چند حیوان کوچک نیست بحث بر سر تکنولوژی پیچیده ای است که مهارت ذوب فلزات، ابزار پیشرفته و نیروی انسانی حاذق می طلبیده است. از آنجا که یاران حضرت نوح تعداد بسیار کمی بوده اند این سؤال پیش می آید که به راستی حضرت نوح چگونه این کشتی را ساخته است کشتی که تا کنون از عجایب کتب مقدس به شمار می رفت و اکنون یک واقعیت علمی لمس شدنی است. آیا حضرت نوح به تنهایی توانسته است کشتی ناوگونه خود را به طول یک زمین فوتبال و به وزن تقریبی 32000 تن بسازد؟ آیا ساخت یک کشتی با دست خالی با امکانات آن زمان، با گنجایش 494 اتوبوس دو طبقه مسافربری با تصورات ما درباره قدیما همخوانی دارد؟ به راستی چه تعداد جانور وچگونه جمع آوری شدند و در کشتی جایگزینی شدند؟ آب و غذا چگونه تامین می شد؟ جانوران وحشی چگونه به سوی کشتی هدایت شدند؟ باید کار جمع آوری و هدایت حیوانات کاری سخت بوده باشد ولی به هر حال فرمان خدا باید انجام می شد.

  • خوشبختانه تحقیق بیشتر در محل، حضور حیوانات را در کشتی یافت شده تایید کرد. کشف مقادیر قابل توجهی فضولات حیوانات که به صورت فسیل درآمده اند و از ناحیه خسارت دیده کشتی به بیرون رانده شده اند، فرضیه ما را بیشتر به واقعیت نزدیک کرد. علاقه‌مندان به کاوش در مورد کشتی حضرت نوح بارها و بارها سعی کرده‌اند به درون کشتی فسیل شده راه یابند ولی همیشه به توده های عظیم سنگ و خاک نیمه ویران مواجه شده‌اند. در آخرین تلاشها کاوشگران سعی کردند لایه های گل و لای خشک شده اطراف اطراف کشتی را در هم بشکنند و از میان بردارند تا شاید راهی برای ورود به اتاقک های زیرین کشتی پیدا کنند، اما خیلی موفق نبودند. در سال 1991 «گرگ برور» باستان شناس ، بخشی از شاخ فسیل شده جانوری را کشف کرد که از قسمت تخریب شده کشتی که فضولات حیوانی بیرون ریخته بودند، به بیرون افتاده بود به تشخیص محققان این شاخ که مربوط به یک پستاندار  بوده است، مقارن با شاخ اندازی سالانه جانور به هنگام خروج از کشتی در آن جا رها شده است. 
  • ادامه مطلب در قسمت بعد...