دانلود سخنرانی استاد رائفی پور با موضوع نظام سازی در دهه چهارم انقلاب - 7 دی 95 - تهران
دانلود سخنرانی استاد رائفی پور با موضوع نظام سازی در دهه چهارم انقلاب - 7 دی 95 - تهران
دوازده خلیفه، در منابع اهل سنت:
جابر بن سمره گفت: شنیدم پیامبر فرمودند: «اگر دوازده مَرد بر مردم، حکم رانند؛ پیوسته، کارشان رو به راه خواهد بود» سپس کلمه ای فرمودند که من نشنیدم. پدرم گفت: پیامبر فرمودند: «همگی، از قریش اند.»
منابع: صحیح مسلم ج۶ ص۳؛ صحیح بخاری کتاب الأحکام؛ سُنن تِرمذی ج۴ ص۵۱
دوازده امام در منابع شیعه:
آیا میدانستید در منابع شیعی، چقدر روایت داریم که به تعداد ۱۲ امام اشاره شده؟ شیخ حرّ عاملی، در جلد دوم کتاب ارزشمند «اثبات الهداة»، ۹۲۷ روایت در امامت دوازده امام آورده که در آنها، صریح و روشن «تعداد» و «نام امامان» آمده؛ مثلا : ۹۵روایت در کافی کلینی؛ ۵۳روایت در عُیون صَدوق؛ ۲۲روایت در معانی صدوق؛ ۹۲حدیث در کمال الدین و...
مقاله آیت الله آصفی - فصلنامه انتظارموعود، ش۵
دانلود کلیپ «مارمولک های ایرانی»
دانلود با کیفیت بالا حجم 41 مگابایت
دانلود با کیفیت پایین حجم 24 مگابایت
موسسه مصاف ایرانیان masaf.ir
دانلود سخنرانی استاد رائفی پور با موضوع حجاب محدودیت یا مصونیت؟ در اراک - 10 آذر 1395
زمان 92دقیقه
52 مگابایت دانلود با کیفیت 80kb
15 مگابایت دانلود با کیفیت 24kb
موسسه مصاف ایرانیان masaf.ir
مزامیر، تورات، انجیل.... تنها دینی که آموزه های آسمانی آن، دستخوش تغییر و تحریف قرار نگرفت «اسلام» است. موعود و منجیِ اسلام، نزد شیعه و سنّی مهدی نام دارد. مهدی مشهورترین لقب ایشان است.
امام باقر در این باره فرمودند: به درستی که مهدی نامیده شده، به جهت اینکه به امرِ مخفی هدایت می شود. او تورات و سایر کتاب های الهی را از غاری در اَنطاکیه بیرون خواهد آورد.
کتابُ الغیبه ص۲۳۷؛ عِلَلُ الشَّرایع ج۱ ص۱۶۱
منبع عکس: تبیان
مقدمه «واژه حجاب»
استعمال کلمه حجاب در مورد پوشش زن یک اصطلاح نسبة جدید است. در قدیم و مخصوصا در اصطلاح فقهاء کلمه "ستر " که به معنی پوشش است به کار رفته است. فقهاء چه در کتاب الصلوه و چه در کتاب النکاح که متعرض این مطلب شده اند کلمه " ستر " را به کار برده اند نه کلمه حجاب را. بهتر این بود که این کلمه عوض نمی شد و ما همیشه همان کلمه " پوشش " را به کار میبردیم. زیرا معنی شایع لغت حجاب پرده است و اگر در مورد پوشش به کار برده میشود به اعتبار پشت پرده واقع شدن زن است و همین امر موجب شده که عده زیادی گمان کنند که اسلام خواسته است زن همیشه پشت پرده و در خانه محبوس باشد و بیرون نرود.
وظیفه پوشش که اسلام برای زنان مقرر کرده است بدین معنی نیست که از خانه بیرون نروند. زندانی کردن و حبس زن در اسلام مطرح نیست. در برخی از کشورهای قدیم مثل ایران قدیم و هند چنین چیزهائی وجود داشته است ولی در اسلام وجود ندارد. پوشش زن در اسلام اینست که زن در معاشرت خود با مردان بدن خود را بپوشاند و به جلوه گری و خودنمائی نپردازد. آیات مربوطه همین معنی را ذکر میکند و فتوای فقهاء هم مؤید همین مطلب است و ما حدود این پوشش را با استفاده از قرآن و منابع سنت ذکر خواهیم کرد. در آیات مربوطه لغت حجاب به کار نرفته است. آیاتی که در این باره هست چه در سوره مبارکه نور و چه در سوره مبارکه احزاب حدود پوشش و تماسهای زن و مرد را ذکر کرده است بدون آنکه کلمه حجاب را به کار برده باشد. آیه ای که در آن کلمه حجاب به کار رفته است مربوط است به زنان پیغمبر اسلام. میدانیم که در قرآن کریم درباره زنان پیغمبر دستورهای خاصی وارد شده است .
اولین آیه خطاب به زنان پیغمبر با این جمله آغاز میشود: یا نساء النبی لستن کأحد من النساء یعنی شما با سایر زنان فرق دارید. اسلام عنایت خاصی داشته است که زنان پیغمبر چه در زمان حیات آن حضرت و چه بعد از وفات ایشان در خانههای خود بمانند و در این جهت بیشتر منظورهای اجتماعی و سیاسی در کار بوده است.
قرآن کریم صریحا به زنان پیغمبر میگوید: و قرن فی بیوتکن یعنی در خانههای خود بمانید. اسلام میخواسته است " امهات المؤمنین " که خواه ناخواه احترام زیادی در میان مسلمانان داشتند از احترام خود سوء استفاده نکنند و احیانا ابزار عناصر خودخواه و ماجراجو در مسائل سیاسی و اجتماعی واقع نشوند. و چنانکه میدانیم یکی از " امهات المؤمنین " (عایشه) که از این دستور تخلف کرد ماجراهای سیاسی ناگواری برای جهان اسلام به وجود آورد.
خود او همیشه اظهار تأسف میکرد و میگفت دوست داشتم فرزندان زیادی از پیغمبر میداشتم و میمردند اما به چنین ماجرائی دست نمی زدم. سر اینکه زنان پیغمبر ممنوع شدند از اینکه بعد از آن حضرت با شخص دیگری ازدواج کنند به نظر من همین است. یعنی شوهر بعدی از شهرت و احترام زنش سوء استفاده میکرد و ماجراها میآفرید. بنابراین اگر درباره زنان پیغمبر دستور اکیدتر و شدیدتری وجود داشته باشد بدین جهت است. به هر حال آیه ای که در آن آیه کلمه " حجاب " به کار رفته آیه ۵۴ از سوره احزاب است که میفرماید: " و اذا سالتموهن متاعا فاسالوهن من وراء حجاب ". یعنی اگر از آنها متاع و کالای مورد نیازی مطالبه میکنید از پشت پرده از آنها بخواهید. در اصطلاح تاریخ و حدیث اسلامی هر جا نام " آیه حجاب " آمده است مثلا گفته شده قبل از نزول آیه حجاب چنان بود و بعد از نزول آیه حجاب چنین شد مقصود این آیه است که مربوط به زنان پیغمبر است (۱) نه آیات سوره نور که میفرماید: قل للمؤمنین یغضوا من ابصارهم - الی آخر - قل للمؤمنات یغضضن من ابصارهن یا آیه سوره احزاب که میفرماید: یدنین علیهن من جلابیبهن - الی آخر. اما اینکه چطور شد در عصر اخیر به جای اصطلاح رائج فقهاء یعنی ستر و پوشش کلمه حجاب و پرده و پردگی شایع شده است برای من مجهول است و شاید از ناحیه اشتباه کردن حجاب اسلامی به حجابهائی که در سایر ملل مرسوم بوده است باشد. ما در این باره بعدا توضیح بیشتری خواهیم داد.
موشه یعلون"، وزیر جنگ اسرائیل، : مرزهای خاورمیانه به¬طور مسلم تغییر خواهد کرد!
«عودد یینون» Oded Yinon، مقام سابق وزارت خارجه واستراتژیست اسرائیلی در فوریه 1982، در مجلۀ «کیوونیم»، ژورنال مطالعات یهودیت و صهیونیزم مقالهای منتشر کرد که به نقطۀ عطف سیاست خارجی صهیونیستها تبدیل شد. عنوان این مقاله چنین بود: «یک راهبرد برای اسرائیل در دهۀ 1980».(1)
او در این مقاله پیشنهاد میکند که اسرائیل باید روی اضمحلال کشورهای عربی از درون، با سرمایهگذاری بر گسلهای نژادی قومی و مذهبی تمرکز کند. این مقاله در زمان اوجگیری جنگ داخلی لبنان منتشر شد، جنگی که از 1975 آغاز شد و در ژوئن 1982؛ یعنی تنها 3 ماه بعد از انتشار مقاله یینون، با تجاوز نظامی اسرائیل به لبنان وارد فاز دوم خود شد.
در مهمترین بخش مقاله چنین آمده است:
«تجزیه کامل لبنان به 5 استان، مقدمهای بر (تجزیه) کل دنیای عرب شامل مصر، سوریه، عراق و شبه جزیره عربستان است. تجزیه سوریه و عراق در مرحلۀ بعد، به مناطق تک نژاد یا تک مذهب، همچون لبنان، هدف اصلی اسرائیل در جبهۀ شرقی برای درازمدت خواهد بود؛ در حالی که هدف کوتاه مدت اسرائیل، نابودی قدرت نظامی این کشورهاست. سوریه بر اساس ساختار قومی و مذهبی خود، مانند لبنان امروز، به چند دولت تجزیه خواهد شد.» (2)
بخشی از پروژه «اسرائیل بزرگ»، بیرون راندن تدریجی فلسطینیها از کرانۀ باختری و غزّه و الحاق این دو بخش به سرزمین یهودی است. بخش دیگری از این طرح، ایجاد دولتهای «واسطه» (پراکسی) در کشورهایی چون لبنان، اردن، سوریه، صحرای سینا، جنوب ترکیه وشمال عراق است.
«مهدی داریوش ناظم رعایا»، پژوهشگر مرکز تحقیقات جهانیسازی، در بخشی از مقالۀ بسیار مهمی با عنوان «آمادهکردن صفحه شطرنج برای درگیری تمدنها، تقسیم، فتح و حاکمیت بر «خاورمیانه جدید» که اولین بار ، در وبسایت «گلوبال ریسرچ»، در 29 آپریل 2013یعنی حدود یک سال پیش از ظهور برق آسای داعش در عراق و تصرف موصل در ژوئن 2014، چنین تذکر داد:
«استراتژیستهای اسرائیل به عراق به¬عنوان بزرگترین چالش راهبردی در جهان عرب مینگرند. به همین دلیل، عراق کانون بالکانیزاسیون خاورمیانه و جهان عرب (برای آنها) محسوب میشود. در عراق، بر اساس مفاهیم طرح یینون، استراتژیستهای اسرائیلی به دنبال تقسیم عراق به یک دولت کردی و دو دولت عربی، یکی برای شیعیان و یکی برای سنیها هستند. اولین گام برای تحقق آن، جنگ میان عراق و ایران بود، که در طرح یینون درباره آن بحث میشود.»
طرح یینون یا همان «اسرائیل بزرگ»، در پیوند با طرح «نظام جدید» تندروهای راست گرا در آمریکا (نومحافظهکاران، تی پارتی، مسیحیانِ صهیونیست ) در حال حاضر با نقشآفرینی تروریستهای تکفیری بینالمللی در جریان است که بر پنج پارامتر اصلی متمرکز است:
1. بالکانیزاسیون کشورهای بزرگ خاورمیانه که میتوانند تهدیدی بالقوه برای اسرائیل باشند. در برخی از منابع آکادمیک به این طرح «گالیوریزم» هم میگویند (اشاره به شخصیت داستانی گالیور در سرزمین آدم کوچولوها) که قرار است اسرائیل به اصطلاح گالیور منطقه باشد.
2. جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هستهای برای حفظ تَفوُّق هستهای رژیم صهیونیستی در منطقه.
3. در بنبست نگه داشتن طرحهای صلح با فلسطینیها و پیشبرد سیاست توسعه سرزمینی از طریق ادامه شهرکسازی.
4. اضمحلال ترکیه از درون با سیاست حمایت از جنبش استقلالطلبی کردهای ترکیه.
5. شعلهورکردن آتش جنگ شیعه و سنی (چیزی شبیه جنگهای سی سالۀ مذهبی میان کاتولیکها و پروتستانها در تاریخ اروپا).
در راستای اجرایی ساختن این طرح توسط رژیم صهیونیستی "موشه یعلون"، وزیر جنگ اسرائیل، در سفر پنج روزۀ خود به آمریکا، در سال 2014 در یک برنامه رادیویی به صراحت گفت که مرزهای خاورمیانه به¬طور مسلم تغییر خواهد کرد و از «ادامۀ روند بالکانیزاسیون خاورمیانه مطابق با طرح یینون» خبر داد. بالکانیزاسیون اصطلاحی آکادمیک در علم سیاست است و منظور از آن تجزیه یک کشور چندقومی یا چندملیتی به چند کشور کوچک تر است که از لحاظ قومیتی همگن هستند میباشد این واژه در زمان فروپاشی امپراطوری عثمانی در منطقه بالکان رایج شد و تا امروز در محافل علمی و سیاسی ادامه دارد.
به گفتۀ یعلون در این مصاحبه، دو دسته کشور در منطقه وجود دارند:
یک دسته کشورهایی با تاریخ واقعی مانند مصر و دستهای دیگر، «کشورهای مصنوعی». منظور او از کشورهای مصنوعی، کشورهایی هستند که از تقسیم باقیمانده امپراتوری عثمانی بعد از جنگ جهانی اول، بر اساس توافق فرانسه و بریتانیا طبق معاهدۀ «سایکس- پیکو»، با مرزهای مصنوعی شکل گرفتند. به اعتقاد این مقام رژیم صهیونیستی، کشورهایی مثل مصر، «مصر» باقی خواهند ماند؛ ولی لیبی، سوریه و عراق که به اعتقاد او جزء همان کشورهای مصنوعی هستند، تغییر اساسی خواهند کرد. (3)
نکته حائز اهمیت این است که یعلون با اطلاق عنوان کشورهای مصنوعی به برخی از کشورهای مصنوعی عملا سعی داشتهاست اذهان را از جعلی و مصنوعی بودن اسراییل منحرف سازد.
میتوان ۶ شاخص اصلی و مهم برای این پروژه در در نظر گرفت:
«بالکانیزاسیون خاورمیانه»،«جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هستهای»، «معطل گذاردن طرحهای سازش با فلسطینیها و پیشبرد سیاست توسعه سرزمینی از طریق ادامه شهرکسازی«،» اضمحلال ترکیه با حمایت از استقلال طلبی کردها»، «شعلهورکردن آتش جنگ شیعه و سنی» و در نهایت «تغییر ماهیت جمهوری اسلامی ایران به عنوان دشمن اصلی».
وقتی به همه رویدادهای چند سالۀ اخیر در منطقه مینگریم، جنگ 2006 در لبنان و تداوم ایجاد ناامنی و اختلافافکنی میان گروههای لبنانی، جنگ 2011 در لیبی، جنگ کنونی در سوریه و عراق و یمن، و تغییر رژیم در مصر، در مییابیم که همگی در چارچوب طرح کلان و قدیمی صهیونیستها برای توسعه سرزمینی جای میگیرند.
البته باید گفت چند دهه برنامهریزی و چندین سال آمادهسازی عملیاتی جنگ داخلی در سوریه بدون رسیدن به نتیجه مورد نظر صهیونیستها در میدان جنگ، باعث گردیدهاست در میدان سیاسی تلاش شود ناکامیهای میدانی جبران شود. از این رو در طرحهایی که برای آینده سیاسی سوریه مطرح شده است، طرح فدرالی کردن این کشور با یک حکومت مرکزی علوی در دمشق و سه حاکمیت قومی مجزای ترکمن، کردی و سنی نیز از جمله گزینههای روز میز است که البته آزادسازی حلب بدست نیروهای مقاومت و ارتش سوریه این معادلات را به شدت تحت قرار دادهاست.
فهرست منابع
1. http://www.rissp.org/?q=node/1648
2. همان+ کیوونیم، فوریه 1982
3. http://www.mehrnews.com/news
سایر منابع
اندیشکدۀ مطالعات یهود
http://www.voltairenet.org/article186019.html
http://www.historycommons.org/entity.jsp?entity=oded_yinon
http://www.globalresearch.ca/greater-israel-the-zionist-plan-for-the-middle-east/5324815
http://www.globalresearch.ca/preparing-the-chessboard-for-the-clash-of-civilizations-divide-conquer-and-rule-the-new-middle-east/27786
http://www.iran-si.com/vdcjfvetzuqe8.sfu.htm
برگرفته شده از سایت موسسه مصاف ایرانیان masaf.ir
دانلود سخنرانی استاد رائفی پور 1394/04/24 معراج شهدا تهران
به مناسبت سالروز عملیات کربلای 4 و گرامیداشت یاد شهدای غواص
دانلود سخنرانی استاد رائفی پور با موضوع نقد فیلم ایکس من : آخرالزمان
گزارش جلسه
پنجاه و سومین جلسه از سلسله همایشهای روایت عهد با موضوع نقد فیلم "مردان ایکس" امروز
با سخنرانی استاد علی اکبر رائفی برگزار شد.
استاد رائفی پور در ابتدای صحبتهای خود با ذکر مقدمهای درباره مباحث آخرالزمان و عقاید فرقه اوانجلیستها درباره موضوعات آخرالزمانی اظهارکردند: نگاه فعال و تاثیرگذار این فرقه این است که باید آخرالزمان را ساخت و طبق آن سناریوی خود را ترسیم کرد که این عقیده بسیار خطرناک است اما جایگاهی که ما برای آخرالزمان داریم نقطه مقابل آنهاست؛ در این راستا از اوایل قرن جدید نظریه ای از سوی آنها شایعه شده که بر اساس آن دجال آنها همان منجی مسلمانان است.
ایشان در ادامه با اشاره به وجود انحرافات در برخی عقاید اینطور بیان کردند: بدترین نوع انحراف،آن ضلالت و گمراهی است که تصور داشته باشید برحق هستید و این خیلی بد است. درواقع بزرگترین نوع انحراف ایجاد انحراف در ادیان است زیرا وقتی در دین انحراف ایجاد شود، کار خیلی سخت میشود زیرا اصل دین زیر سوال خواهد رفت. در نتیجه اعتقادات اوانجلیستها درباره منجی بودن مسیح به این موضوع برمی گردد به انحرافهایی که در دین مسیحیت و یهودیت ایجاد شده است.
وی در ادامه با تاکید مجدد بر خطرناک بودن انحراف در دین به ذکر روایتی از امام کاظم (ع) پرداختند که میفرمایند "بدترین نوع عذاب در جهنم برای تحرف کننده دین میباشد"
استاد رائفی پور با اشاره به اینکه فرقههای اوانجلیست طی سالهای گذشته نسبت به انتشار دهها جلد کتاب درباره آخرالزمان اقدام کرده اند با ذکر نمونههایی از این کتابها بر این نکته تاکید کردند که متاسفانه مردم عادی و یا حتی برخی مسئولان ما شناخت و آگاهی لازم از اقدامات و فعالیتهای این فرقهها ندارند و این در حالی است که اوانجلیستها امروز در آمریکا برروی رسانهها و حتی در کنگره و مجلس بسیار تاثیر گذارند.
در ادامه با ذکر موارد دیگری از اقدامات این فرقه در دانشگاهها و برگزاری همایشهای بزرگ درباره آخرالزمان بر لزوم توجه به این موضوع و برگزاری همایش یا فراخوان مقاله یا ایجاد رشته دانشگاهی درباره شناخت صهیونیستها و اقدامات آنها در حوزه آخر الزمان در ایران تاکید کردند و گفتند: باید بدانیم که چطور دشمن خود را بشناسیم و چگونه با آنها برخورد کنیم.
همچنین در بخش دیگری از صحبتها ایشان با اشاره به پدیده انتحاری که امروز در میان جریان تکفیری رواج پیدا کرده به این موضوع اشاره کردند که آنها موضوع جهاد وشهادت که ریشهاش در شیعه بوده را از مدتها قبل آنالیز کرده و امروز نسخه بدل آن را علیه شیعه و به کریهترین شکل ممکن ارائه میدهند که منجر به کشته شدن مردم عادی، زنان و یا کودکان در جریان عملیات انتحاری میشود.
استاد رائفی پور در ادامه با تاکید بر لزوم شناخت فرقههای مذکور و اقداماتی که در حال انجام آن هستند و اینکه چقدر آنها را شناخته و توانسته ایم پادزهر آن را داشته باشیم تاکید کردند: باید دید چه تعدادی از مسولان یا سفرای ما درباره این موضوع سخنرانی میکنند و آیا اصلا دغدغه این کار را داشته و متوجه این موضوع هستند؟
همچنین در بخش دیگری از سخنانشان با اشاره به تعداد بسیار کتابهایی که در حوزه آخرالزمان توسط یهودیها نوشته و منتشر شده با ذکر مثالی اظهار کردند که برخی از این کتابها تا 50 میلیون نسخه فروش داشته و بعضا در سایتی مانند آمازون جزو پرفروشها شده اند.
استاد رائفی پور در ادامه به ذکر نمونهایی از نوشتهها و تالیفات نظریه پردازان یهود مانند روزنبرگ که نویسنده رمان "امام دوازدهم" است پرداختند که بسیاری از موارد آخرالزمانی و یا سیاسی را در قالب داستان و یا رمان درآوردهاند.
در بخشی از نوشتههای روزنبرگ، ارتباطی مستقیم میان مهدیباوری شیعیان و فعالیتهای هستهای ایران برقرار کرده و در جایی گفته که این کتابها را نوشته ام تا سیاستمداران آمریکا را از خطر ظهور آگاه کنم.
این استاد دانشگاه ادامه دادند: آنها در کتابهایشان اسلام هراسی و پیش انگاری درباره اسلام ایجاد کرده و اینکه آمریکا باید در هر شرایطی حامی اسرائیل باشد را ناشی از دلایل مذهبی و برمبنای کتاب مقدس میدانند و معقدند چنانچه روزی آمریکا که آن را دختر بابل میخوانند، اسرائیل را تنها بگذارد، در یک ثانیه نابود خواهد شد و به همین خاطر است که میبینیم سالهاست دهها مصوبه و طرح در راستای حمایت از اسرائیل از کنگره آمریکا بیرون میآید.
وی در ادامه با اشاره به بخشی از مولفههای عقاید اوانجلیستها اشاره و خاطر نشان نمودند: نویسندهها، فیلمنامه نویسها امروز در آمریکا به استناد همین کتابها در فیلمهای خود از المانهایی استفاده میکنند یعنی به آنها گفته شده که کدام کتابها را بخوانند.
همچنین با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی تا کنون در عملکرد در جاهایی اشتباه داشته که بعضا قابل دفاع نیستند و ما هم میپذیریم که مشکلاتی در ساختار و بعضا در قانون وجود داشته است گفتند: اما ما طی 38 سال گذشته در رویکرد ایرادی نداشتیم و رویکرد ما استکبارستیزی، مبارزه با اسرائیل و دفاع از مظلومان بوده و تغییری نکرده و این همان رویکرد رهبران ما هم بوده است.
این استاد دانشگاه با ذکر مثال دیگری درباره اعتقاداتی که درباره دجال وجود دارد تصریح کردند: طبق روایات یک دجال در آخرالزمان وجود دارد به ویژه این موضوع در روایات اهل سنت بیشتر است البته درروایات شیعه هم ثابت شده اما نظر شخصی من این است که دجال یک فرد نیست بلکه تفکر بی خدایی حاکم بر دنیاست همچنین به اعتقاد بنده سفیانی هم یک فرد نیست هرچند ممکن است فرد هم باشد اما ایرادی به این موضوع وارد نمیشود که بگوییم سفیانی هم یک تفکر ست، تفکری که امروز در تکفیریها و سلفیها میبینیم و میتوانند یک فرمانده هم داشته باشند و اولویت با تفکر حاکم بر آنهاست که البته ریشه این تفکر از غرب میآید و ساخته آنهاست.
او با اشاره به اینکه طی سالیان گذشته افراد بسیاری درباره وقت ظهور زمانهای مختلفی پیشگویی کرده بودند که هیچ کدام به نتیجه نرسیده است، گفتند: یکی از اعتقاداتی که آنها دارند این است که در آخرالزمان آمریکا یا همان دختر بابل به اسرائیل خیانت میکند و از سوی دیگر کشورهایی مثل روسیه، ایران، لیبی و دیگر کشورها به اسرائیل حمله خواهند کرد که کار تا جایی پیش خواهد رفت که خود خداوند در نجات اسرائیل و نابودی آمریکا دخالت خواهد کرد و به همین خاطر است که میبینیم آمریکا در اکثر فیلمها نابود میشود زیرا به اعتقاد اوانجلیستها نابودی آمریکا باعث تولد و بقای اسرائیل خواهد شد.
در ادامه با ذکر مواردی درباره انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا و انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور و اینکه اکثر پیش بینیها بر پیروز شدن هیلاری کلینتون دلالت داشت اظهار کردند: 81 درصد از اوانجلیستها به ترامپ رای دادند.
این کارشناس با اشاره به اینکه وی پیش از انتخابات در سخنانی اظهار کرده بود که احتمالا رئیس جمهوری بعدی آمریکا یک زن است و با انتخاب ترامپ موجی در فضای مجازی و کانالها علیه سخنان وی ایجاد شده بود، گفتند: عموم افراد به ریاست جمهوری هیلاری کلینتون اعتقاد داشتند.
اعتقادی مبنی بر این وجود داشت که ریاست جمهوری بعدی آمریکا باید یک زن باشد تا بتواند رفتارهای جنگ طلبانه آمریکا در جهان را تلطیف کند اما نتیجه انتخابات به نفع ترامپ شد هرچند که وی رای مردمی کمتری نسبت به کلینتون داشت و اکثر رای خود را از آرای الکترال بدست آورد که این سیستم انتخابات هم از سیستمهای بی ثبات آمریکا است.
همچنین دلیل دیگر رای آوردن وی این بود که بیشتر مردم در نظر سنجیها نظرات واقعی خود را مبنی بر رای دادن به ترامپ اعلام نمیکردند زیرا ترامپ مساوی شده بود با حماقت و نماد باکلاسی محسوب نمیشد. درنتیجه پای صندوقهای رای، آراء با نظرسنجیها متفاوت بود.
استاد رائفی پور در ادامه با ذکر مقدمهای درباره اینکه طبق آیات و روایات اهل بیت(ع) هفتاد و دو حرف از اسم اعظم را در اختیار دارند و درنتیجه حضرت مهدی(عج) هم به اذن خدا دارای صفات الله است به نقد فیلم مردان ایکس پرداختند و با اشاره به اینکه طی سالهای اخیر صیهونیستها به رواج تفکر زندگی مجازی، ارتباط با جن و شیاطین و خیال در فیلم هایشان پرداختهاند و این موضوع که ارتباط با جنیان امکان پذیر است را برای مردم عادی سازی میکنند، اظهار کردند: داستان این فیلم برمی گردد به یک فرد شرور که سالها در خواب بوده و به دنیایی برمی گردد که افراد جهش یافته که حاصل ازدواج انسان با جن و شیاطین هستند، در کنار مردم عادی زندگی میکنند.
: این افراد یا نماد جن در میان مردم عادی هستند که با آنها بد بوده و بعضا با آنها دچار اختلاف میشوند اما در پایان فیلم انسانها و افراد جهش یافته همه با هم یکی شده و به کمک هم با این فرد شرور میجنگند.
این استاد دانشگاه با اشاره به ذکر نمادهایی که در فیلم از موضوع ظهور امام زمان و آخرالزمان نمایش داده شده پرداختند و گفتند: در ابتدای فیلم در صحنه ای مردم 5000 سال پیش در مصر به وضوح با زبان عربی در مقابل فرد شرور در حال تعظیم هستند و این در حالی است که مردم 5000 سال پیش که قبطی بودند زبان عربی نداشتند که قبطی هستند زبان عربی نداشتند اما کلمات یا دعاهای موجود در فیلم عمدا و کاملا مشهود به زبان عربی بیان میشوند.
وی در ادامه با پخش قسمتهای مختلف فیلم که در آن آشکارا به موضوع امام زمان اشاره دارد، پرداخت و گفت: در بخشی از فیلم، زمان ظهور فرد شرور میبینیم که وی از سردابی خارج شده و در حالی وارد دنیا میشود که عبایی به تن و شال سبزی بر دوش دارد همچنین ملاحظه میکنیم که با یک اشاره سر افراد را میبرد یا به یک سری از انسانهای جهش یافته قدرتهای خاصی میدهد و به افراد وعده آزادی میدهد و این در حالی است که طبق روایات ما منجی آخرالزمان در زمان ظهور کارهای خارق العاده انجام میدهد زیرا 72 حرف از اسم اعظم خداوند و اجازه استفاده از آن را داراست.
این کارشناس در ادامه با تفسیر نمادهای دیگری که در فیلم از موضوع آخرالزمان نمایش داده میشوند، به بخشی از فیلم اشاره کرد که وقت ظهور همه اسلحهها از کار میافتند که این موضوع در فیلم نمایش داده شده همچنین در روایات ما هنگام ظهور صیحه آسمانی بلند میشود که همه آن را میشوند که این موضوع هم در فیلم به وضوح نشان داده شده و این فرد پیام خود را به تمام مردان و زنان گمراه میرساند و حضورش را اعلام میکند و در پایان دنیا نابود شده و او بنای مخصوص خود را میسازد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که همانگونه که آنها درباره آخرالزمان مطلب تولید میکنند ما هم باید به همان شکل، فیلم و مستند بسازیم.
وی در ادامه با اشاره به اینکه هر فردی با حتی انتشار یک عکس میتواند نظرات منفی درباره مسلمان شیعه که امروز در اینترنت وجود دارد را تغییر دهد، در بخش دیگری از سخناش انتقاداتی را درباره استفاده از تلگرام بیان کرد و گفت: امروزه استفاده از تلگرام باعث شده که نتوانیم آنطور که باید در فضای مجازی و در سطح بین المللی فعال باشیم چون تلگرام یک فضای بستهای ایجاد کرده است.
او همچنین اظهار کرد: همانطور که هزینه استفاده از این شبکهها را میپردازیم باید بتوانیم از آن درست استفاده کرده و سود ببریم و این در حالی است که ما از نظر رسانه ای تا کنون بسته عمل کردیم.
استاد رائفی پور در پایان با اشاره به ملزومات عرصه جنگ نرم به ذکر شاخصههای انقلابیگری که مهمترین آن استکبارستیزی است پرداختند و با بیان مثالهایی خواستند تا این شاخصهها که در سخنان امام خمینی بیان شده است در میان جوانان و افرداد جامعه تقویت شود.
موسسه مصاف ایرانیان masaf.ir