به نام خداوند بخشنده مهربان


کشور آمریکا پس از جنگ جهانی دوم تا کنون در ۳۷ کشور مرتکب جنایاتی شده که منجر به کشته شدن ۲۰ تا ۳۰ میلیون انسان بی گناه شده است.

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ یک منبع تحقیقاتی جهانی با مطالعه بر روی جنگ هایی که آمریکا در آنها به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم دخالت داشته، آمار تکان دهنده ای از تعداد کشته شدگان توسط نیروهای این کشور در اقصی نقاط جهان ارائه داده است.

در این تحقیق ابتدا به مساله ۱۱ سپتامبر و برخورد هواپیما به دو برج بزرگ تجارت جهانی اشاره شده و اینکه این واقعه هولناک چه تاثیری بر رفتار آمریکا با کشور های مسلمان همچون عراق، افغانستان، لبنان و … به بهانه مبارزه با تروریست، گذاشت.

سپس این مقاله تمرکز اصلی خود را بر ارائه آمار دقیق از جنگ ها و کشتار های دولت های مختلف آمریکا پس از جنگ جهانی دوم، گذارده است.

در مقاله مذکور چنین آمده است: مطالعات نشان می دهد که نیروهای ارتش آمریکا به طور مستقیم مسئول کشتار ۱۰ تا ۱۵ میلیون فرد بی گناه در جنگ های کره، ویتنام و دو جنگ عراق هستند. در جنگ کره مردمی با ملیت چینی هم کشته شده اند، همانگونه که در جنگ ویتنام، کشته شدگانی از کشور های کامبوج و لائوس هم دیده می شدند.

بسیاری از مردم آمریکا از تعداد کشته شدگان به دست نیرو های نظامی این کشور و نیز از جنگ هایی که این کشور مسئول مستقیم آنها بوده، اطلاع ندارند.

در جنگ هایی که آمریکا در کشور های افغانستان، آنگولا، کنگو، گواتمالا، اندونزی، پاکستان و سودان به راه انداخت و بعضا خود نیز مستقیما حضور داشت، قریب به ۱۴ میلیون نفر کشته شدند.

البته کشته شدگان و قربانیان این فجایع تنها محدود به کشور های یاد شده نیست، بلکه تقریبا نیمی از کشور های جهان، قربانیانی دارند که عامل مستقیم کشتار انها آمریکا است.

در نهایت آنچه این تحقیق و مقاله نتیجه گرفته است، این است که طبق آمار هایی که وجود دارد و تا حدودی در این مقاله مفصل گنجانده شده است، آمریکا پس از جنگ جهانی دوم، مسئول کشتار ۲۰ تا ۳۰ میلیون نفر در کشور های مختلف است و این کشتار های یا به خاطر آغاز مستقیم جنگ در این کشور های توسط ایالات متحده آمریکا است و یا به خاطر فتنه انگیزی این کشور در مناطق مختلف جهان وبین ملل مختلف بوده است