واقعیت مجازی کربلا تا این لحظه

اعضای تیم واقعیت مجازی کربلا به 45 نفر داوطلب از 14 کشور جهان رسیده است. بخش اجرا و توسعه به 25 نفر رسیده و این تیم توانسته با تعدادی از بهترین هنرمندان، اجرا کنندگان (انیماتور) و مدیران عرصه انیمیشن ارتباط برقرار کرده و موفق به جذب آن ها در مجموعه واقعیت مجازی کربلا شود. به همین دلیل این تیم در کپنهاگ (دانمارک) به دفتری بزرگتر نقل مکان کرد و همچنین دفتری جدید در ایران تاسیس شد.

به یاری خداوند در طراحی و ساخت تمام شخصیت های برگرفته از خیمه گاه اهل بیت (ع) مانند امام حسین (ع)، حضرت زینب (س)، حضرت عباس (ع)، علی اکبر (ع)، حضرت سکینه (س) و … موفق بوده اند.


فعالیت موکب جنبش مصاف در مسیر پیاده روی اربعین با پخش واقعیت مجازی کربلا


مدت زمان: 1 دقیقه 


دانلود فیلم واقعیت مجازی کربلا vr karbala امام حسین

 

تصویر

همچنین از جبهه دشمن هم شخصیت های اصلی مانند شمربن ذی الجوشن، عمربن سعد، حکیم بن طفیل، زیاد بن الرقاد و … را ساخته اند.
در پایین میتوانید جزئیاتی از ساخته شده از شخصیت شمر(لعنت الله علیه) را ببینید.

دانلود فیلم واقعیت مجازی کربلا vr karbala شمر

 

ویدئو

همچنین فضایی به وسعت 16 کیلومتر مربع ایجاد شده، که منطقه کربلا و نهر علقمه را شامل میشود. به عبارت دیگر شما میتوانید عینک واقعیت مجازی را به چشم بزنید و چند کیلومتر را در مسیر مستقیم پیاده روی کنید تا به انتهای آن برسید.

موشن کپچر (Motion Capture)

این تیم به منظور اطمینان یافتن از واقعی بودن صحنه ها و حرکات، از هنرپیشه های حرفه ای استفاده کرده تا نقش این شخصیت ها را بازی کنند که این کار در قسمت ثبت حرکات یا همان موشن کپچر صورت میگیرد. حرکات آنها ذخیره میشود، ویرایش میگردد و به شخصیت های 3 بعدی منتقل میشود.

دانلود فیلم واقعیت مجازی کربلا vr karbala

 

برنامه های ما برای محرم و اربعین

این تیم درنظر دارد به یاری خداوند برنامه ی واقعیت مجازی کربلا را در همین محرم شروع کرده و همزمان با آن در ایام اربعین در کربلا حضور داشته باشد و امیدواریم که بتوانند بین نجف و کربلا با فراهم کردن موکب برای زائران اهل بیت (ع) موقعیتی فراهم آورند تا مصیبت تلخِ ماه بنی هاشم حضرت اباالفضل العباس (ع) را بیتشر از هر زمان دیگری در ذهن خود مجسم و احساس کنند.

دانلود فیلم واقعیت مجازی کربلا vr karbala 2

 

چرا واقعیت مجازی کربلا؟

به لطف خدا در میان پروژه های آتی، واقعیت مجازی کربلااولین پروژه خواهد بود و انتخاب این مصیبت تلخِ کربلا، چند دلیل مهم داشته است.

  1. تاثیر بسیار زیاد این واقعه در زندگی ما علیرغم وقوع آن در سال های بسیار دور
  2. نهایت ایثار و ازخود گذشتگی برای نسل بشر از سوی امام حسین (ع) و اهل بیت مطهر ایشان
  3. عشق به امام حسین (ع) که نه به انتخاب بلکه در قلبهای ما گذارده شده است

خداوند پیامبر خود حضرت محمد (ص) را به عنوان رحمتی برای نسل بشر فرستاد (سوره الانبیاء جزء 21 آیه 107) و پیامبر عظیم الشان فرمودند که حسین از من است و من از حسینم؛ بنابراین امام حسین (ع) نیز رحمتی است از سوی پروردگار برای نسل بشر.

به همین دلیل است که ما میخواهیم مصیبت تلخ وارده بر سید الشهدا و ابالفصل العباس (ع) را برای قلب های بیدار دوباره زنده کنیم.

لینک دانلود از گوگل پلی برای اندروید

لینک دانلود از اپ استور برای آیفون