به نام خداوند بخشنده مهربان 


پیش از آن قوم نوح [پیامبران] را تکذیب کردند پس بنده ما [نوح] را هم تکذیب کردند و گفتند: دیوانه است و جن زده ای است [ که آثاری از گزند جن در او می باشد] پس پروردگارش را خواند که من مغلوب شده ام [ واز ستم و زورگویی آنها دلتنگم] بنابراین انتقام[ مرا از اینان ] بگیر پس[ در پاسخ درخواستش] درهای آسمان را به آبی بسیار فراوان و ریزان گشودیم و زمین را به [جوشیدن ] چشمه های [پر آب] شکافتیم پس آب آسمان و زمین برای کاری که مقدر شده بود به هم پیوستند و او را بر کشتی که دارای تخته ها و میخ ها بود سوار کردیم که زیر نظر ما روان بود [و این ] پاداشی بود برای کسی که مورد تکذیب قرار گرفته بود و بی تردید ان سرگذشت را [ برای آیندگان] مایه پند و عبرت باقی گذاشتیم پس آیا پند گیرنده ای هست؟ 

سوره مبارکه قمر آیات 9 تا 15. 



  •       با سلام ، دکتر واندنبرگ با دقت عکس ها را مورد مطالعه قرار داد و اظهار کرد :« من هیچ شکی ندارم که شیء موجود در عکس های هوایی یک کشتی است. من تا به حال در طول مدت فعالیتم هرگز چنین شیء عجیبی در یک عکس هوایی ندیده بودم.» پس از آن یک گروه کاوشگر آمریکایی نیز به منطقه مورد نظر اعزام شد، ولی حتی با انجام تحقیقات کوتاه مدت نتوانست اطلاعات قابل توجهی بدست آورد. 

  • 17 سال پس از آخرین تحقیقات در منطقه گذشت و هیچ اکتشافی تا سال 1976 انجام نگرفت در سال 1976 یک باستان شناس امریکایی به نام « ران ویت » تحقیقات جدید خود را در منطقه آغاز کرد. او بسیار زود دریافت که این شیء قایق مانند، بسیار بزرگتر از حدی است که قبلا تصور می کرد او بزودی با انجام محاسبات دقیق دریافت که طول این شیء عظیم الجثه بلندتر از طول یک زمین بازی فوتبال و اندازه آن به بزرگی یک ناو جنگی است که کاملا در زمین دفن شده است اما کشتی کشف شده در زیر گل و لای قطوری دفن شده بود و به سختی به جز از ارتفاع قابل رویت بود.
  • تصویر ران ویت و کشتی در پایین
  • به دلیل همین عدم مشاهده دقیق از سطح زمین امکان هر تحقیقی غیرممکن بود. از سوی دیگر جسم کشف شده آنقدر بزرگ و سنگین بود که هر گونه اقدامی را در وهله اول عقیم می ساخت. ران ویت و گروه همراهش که مشتاقانه کار را پیگیری می کردند به جایی رسیدند که تنها وجود یک حادثه عجیب و نادر می توانست راهگشای کار آنها باشد: «زمین لرزه!» آنها متوجه شدند که حرکت دادن و در آوردن جسم مذکور از درون زمین به دلیل ابعاد وسیع و بزرگ آن غیرممکن است و تنها با یک لرزش زمین این شیء می تواند از دل خاک سر درآورد و مورد کاوش قرار گیرد.
  • از تحقیقات ران ویت مدت زیادی نگذشته بود که در 25 نوامبر سال 1978 وقوع زمین لرزه ای در محل باعث شد تا کشتی مزبور به طور شگفت آوری از دل کوه بیرون براند بدین ترتیب دیواره های این شیء شش متر از محوطه اطرافش بالاتر قرار گرفت و برجسته تر شد. 

  • بدنبال این زمین لرزه، ران وایت ادعا کرد که شیء مذکور می تواند باقیمانده کشتی نوح باشد سپس بدبینی ها به خوش بینی مبدل و این سوالها مطرح شد:« اگر این جسم عظیم قایقی شکل به طول یک زمین فوتبال در ارتفاع 1890 متری کوههای آرارات، کشتی نوح نیست پس چه چیزی می تواند باشد؟ و اگر جسم کشتی نوح است آیا طوفان نوح واقعا به وقوع پیوسته است؟... آیا ما شاهد بقایای کشتی افسانه ای حضرت نوح که در کتب مقدس ادیان جهان از آن صحبت شده است، هستیم؟» 
  • در سال 1959 یک خلبان ترک، بر اساس ماموریت محول شده، چندین عکس هوایی برای مؤسسه ژئودتیک ترکیه برداشت. هنگامی که مأموریت به پایان رسید در میان عکسهای او تصویری جلب نظر می کرد که بیشتر شبیه یک قایق بود تا چیزی دیگر، قایقی بزرگ که بر سینه تپه ای، در فاصله بیست کیلومتری کوههای آرارات ارمیده بود .
  • تصویر هوایی از فسیل کشتی که محل آسیب دیدگی ناشی از برخورد به یک صخره در آن مشخص است بلافاصله پس از مشاهده این تصویر تعدادی از متخصصان، علاقه مند به پیگیری شدند دکتر براندنبرگ از دانشگاه ایالتی اوهایو یکی از این علاقه‌مندان بود. او کسی بود که قبلا در زمینه کشف تأسیسات روی زمین از طریق هوا، مطالعات دانشگاهی داشت و پایگاههای موشکی کوبا را در دوران کندی کشف کرده بود.
  • ادامه در قسمت بعد...